Sommartiden började idag



Lunchen vart våfflor idag förstås. Gör egen våffelsmet, smakar godast tycker jag.

Min smet:
6 dl vetemjöl, 4 dl kallt vatten vispas ihop. Vispa 5 dl grädde hårt.
Vänd ner grädden i mjölsmeten, 4 msk flytande margarin. Låt svälla något.
Värm våffeljärnet och smörj första gången.

Smaklig måltid :)

Har även kokat potatis som har fått kallnat och tärnats fint.
E ville ha kall potatissallad ikväll med skinka, och så får det bli.

Tvättmaskinen har jobbat liksom jag.
Både E och S är nu ute och kör, det passar ju så bra då vädret är så fint.
De är så duktiga båda två på att köra :)
 
Bandyn går av stapeln i Uppsala för sista gången på Studenternas.
De har också ett fint väder att spela i, lycka till med spelet :)




Min vackra Vårglöd som står i hallfönstret ♥


Postat av: Ellinor

Ha det gott söta vännen.

2012-03-25, 17:48:58 - URL: http://elligrta.bloggo.nu
Postat av: Mådde

jag kan inte äta våfflor

blir lite "märklig" i magen

ett hjärta går bra men sen är de stopp

men Lennart gilla våfflor så han har ätit två dagar i rad

2012-03-25, 21:15:19 - URL: http://mittlivharochnu.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!