Minusgrader men solen skiner



bild från nätet

Så har man då vaknat. Eller jag har väl varit vaken ganska länge,
men jag ville inte gå ur min varma säng, ville kura ner mig ännu mera.
Men nu sitter jag här, med en varm mugg med svartvinbärste
och lite honung i, det lenar bra då halsen känns öm.

Måste snart till banken och göra lite saker, men sen blir det
goa filten och krypa upp i soffan för mig.
Sovit så dåligt under många nätter nu, blir så då saker inte är bra.

Dels min mamma som mår dåligt, jag har en bra bit dit,
men vill ju vara där då man vet att saker är kämpiga för henne.
Hon bor ju i fin lägenhet och har hjälp under dagen,
men det är ju som även hemtjänsten säger, dem är ju inte närstående.
Och vissa saker och vissa gånger så behöver en närstående berätta.
Tex för läkare osv.

Dels så ligger en annan person på sjukhuset också.
Hon mår otroligt dåligt och det är svårt att se en som man tycker
så enormt mycket om lida så pass. Att inte riktigt känna igen personen längre.
Mediciner kan ju också förvandla en människa totalt.
Livsgnistan verkar ha försvunnit en hel del och det gör så ont att se.

Var rädd om dig du goa som läser, och skriv gärna en rad eller två ♥


Postat av: Mådde

vet precis hur du har de med din mamma

jag bodde ju nära men jag vet ändå hur de är

Jag trodde din mamma bodde på nått "hem" med vård dygnet runt...så fel man kan ha...

kram och hoppas de löser sej på nått bra sätt

2011-10-20, 20:04:43 - URL: http://mittlivharochnu.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!