Hipp hipp HURRA !!!!!!! :D







GRATTIS min älskade man, far till mina barn !

För idag är det min gubbes födelsedag :)
Solen skiner, det ser ut att bli en dag utan regn förhoppningsvis.
Molnigt men inget regn :)

Svärmor har varit här på tårta och kaffe. Kortspel vart det oxå :D
Som alltid då vi träffas hos varandra.



    


Ätit lättlunch har vi gjort. Ska bli god middag ikväll :)
Rödvinssås och pepparsås som tillbehör :) Ska bli gott.
Vad det blir berättar jag om senare :D
Rödvinssåsen gör jag förstås själv :) Smakar bäst så tycker jag.

Receptet jag anv är :

1 gul lök
2 dl rött vin
4 dl vatten
4 msk konc kalvfond
2 msk tomatpuré
1 tsk timjan
2 krm nymald vitpeppar
2 tsk majsstärkelse
1 msk smör

det blir ca 3 dl sås av detta.

Pepparsåsen köper jag faktist, har funnit en som är så god :)
Jensen´s klassiska (Jensen´s Böfhus) har inget danskt ö ;)





Men nu ska jag ut och kolla vad som händer utmed väggen :)
Vad gör du då? Har du ätit  något smarrigt ? Berätta :D !!!
Kram så ses vi lite senare :)

Puss på nosryggen :) ♥

Berättar lite senare om vad som hänt under helgen
men även lite av vad som förtärts :)
Postat av: Mådde

Alt+0248 = ø

2011-08-08, 15:25:29 - URL: http://mittlivharochnu.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!