Storstädning och smördegsinbakad köttfärsrulle

Go kväll så här lite efter 19.00 denna lördagskväll :)
Hoppas ni mår riktigt bra.

Idag har jag storstädat S rum, vilket verkligen behövdes ..
Kan inte fatta att man inte vill hålla ordning på sina saker,
det var en BOMB !!!!

Men nu är allt ställts iordning, golvet är rent från dammråttorna.
Mattorna är ordentligt skakade, sängkläderna har suttit ute
på balkongen hela dagen.
Det luktar riktigt gott i rummet nu ♥
Så imorgon då hon kommer hem är det rent.

Jo jag VET :) Hon kunde mycket väl gjort det själv,
men det blir ju aldrig gjort.
Nu hade jag ledsnat på röran.
Passade på då hon ändå inte är hemma.
Då kunde hon ju inte säga något om att jag gjorde rent ;) 

Till lunch vart det enkelt, kokt korv med bröd
och ett glas mjölk ute på altan.
Inte lika varmt och skönt som igår men det var ändå ok :)




Ikväll har jag gubben och E ätit smördegsinbakad köttfärsrulle med
sallad och god vitlöksdressing till. Mättsamt men väldigt gott.

I köttfärsröran hade jag :

Köttfärs som bryntes, tomatpuré,oxfond,gul lök,
riven ost,röd paprika
lite matlagningsgrädde, lite kryddor. Sedan lade jag allt på en
smördegsplatta som jag först bredde stark senap på.
Penslades med ägg, sesamsfrå ovan och in i ugnen. Mycket gott ♥



Igårkväll grillade jag på altan och vi satt ute och åt middagen :D
Åh va gott det smakade , grillat och sedan att sitta
ute är ju bara så mysigt ..

Ytterfilé med blandad sallad och pommes.

Igår annars var en jobbig dag, ledsen kände jag mig också.
Fick veta provsvaren sedan senaste provtagningen.
Tidigare så hade jag för lågt järnvärde och fick lov att äta järnkapslar.

Har ätit dem i 1 månad och igår ringde läkaren och sa
SLUTA omgående ned kaplarna!!! Du får inte fortsätta!
Du ligger alldeles för högt
och du har förändringar på levern av dem.
:( Men va fan ... trodde det skulle bli bra, men så vart det skit iallafall :(
Orkade därför inte skriva något här igår. Kände mig för nere.

Sedan hörde jag inte ett ljud av S heller,
vi skulle höras innan sängdags
men inte ett ord hördes, det gjorde en ju inte gladare.
Detta med att säga att man ska göra saker och aldrig hålls dessa ord.

Nä nu ska jag ta mig en välförkänt dusch för att sedan njuta i soffan.
Ska iallafall se "Bättre än en femte klassare" Vad sker hos dig då?

Puss mitt på ♥
Postat av: Emma

TACK för en grymt bra dag! :)

jag älskar dig<3<3<3

bra fotograf är du också!! :D

2012-03-24, 21:42:20 -
Postat av: Anonym

Älskar Dig också mitt hjärta! <3

Tack själv för en fin och bra dag!

Körningen gick bra även den som ALLTID ;)

TACK för att Du gillar mina bilder,

lyssnar ju på dig ;)



Kramis i massor och jag älskar dig oxå <3 <3 <3 <3

2012-03-24, 23:38:53 -

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!