Kvällsmaten denna måndagskväll

Känner mig totalt genomförkyld och svettas ... tagit tempen men hade ingen feber.
Men nyser och snorar som bara den, får väl ta en ordentlig dusch.
Men försökte väl ändå få till något att äta.
Fann ett trevligt recept på nätet som jag testade, smakade verkligen mums :)



Krämig kycklinggryta m. curry

Ingredienser

Grytan

4 st  kycklingfiléer

2 st  gul lök(ar)

3 dl  matlagningsgrädde, valfri procent

2 dl  mjölk

3 msk  curry, orientalisk

 

salt, peppar

1 burk(ar)  majskorn

2 st färsk röd paprika


Tillbehör

ris, pasta

   

 

Gör så här:

1. Skär kycklingen i munsstora bitar. Hacka gullöken och stek den mjukt i pannan.

2. Stek kycklingbitarna så de är genomstekta. Krydda med salt och svartpeppar.

3. Ta fram en kastull och häll i matlagningsgrädden, mjölken och curryn. Tillsätt gärna mer matlagningsgrädde om du vill ha mera sås. Värm det på plattan tills det kokar lätt. Smaka av med salt och curry, beroende på hur starkt du vill ha det. Jag gillar en tjock sås så jag brukar ta i idealmjöl men det är ju en smaksak.

4. Häll såsen i grytan med kyckling och låt det koka ihop smarrigt! Jag brukar låta grytan koka ihop sig ca 20 minuter på låg värme men absolut inte nödvändigt, kan serveras direkt också! Tillsätt en burk majs och färsk paprika precis innan serveringen.

Jag gjorde en sallad till, veckosalladen men utan morötterna.
En vän på fb som heter Susanne gav förslaget på denna sallad. Mycket god ♥
Postat av: Gunnar

Ser riktigt gott ut, måste prova det någon dag. Kram

2012-02-20, 18:38:42 -
Postat av: Ellinor

Ser busgott ut,måste testa/kram Ellinor

2012-02-20, 20:26:38 - URL: http://elligrta.bloggo.nu
Postat av: Mådde

jag testar detta till helgen....

2012-02-20, 21:36:30 - URL: http://www.mittlivharochnu.blogspot.com
Postat av: QUI

ser gott ut!

2012-02-22, 12:37:29 - URL: http://ngo.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!