Dagens middag

Plommonspäckad skinkstek och god sås till :)
Ja det blev vår middag denna tisdag, vad åt du?





Väldigt gott vart det :) Till det hela som Du ser
så vart det kokt potatis med broccoli.

Såsen gjorde jag på den sky som köttet kokat i,
blir mest smak då tycker iallafall jag, hur brukar du göra?

Nu står ett expriment i ugnen :D
Minnet för HUR jag gjorde har försvunnit.
Men ikväll träffade vi mina svågrar och vi pratade mat.
De är ENORMA inom mat och allt finns i kartotek hos dem.
Jag hade bjudit någon gång för runt 20 år sedan
på en fiskrätt med pressad potatis som varit mums...

Denna fiskrätt står NU i ugnen och jag hoppas jag inte gjort fel.
Den får vi avnjuta imorgon, ............ OM den inte misslyckades förstås.
Det finns ju gånger då det blir pannkaka fast det inte skulle? :D
OM den fungerade så berättar jag och visar den imorgon :D

Gillar du matlagning? Amatör vid spisen som jag ?  ;)

Nu ska jag se lite tv en kort stund...

Kram till dig du goa så länge ♥
Postat av: Emma

Det var superduper gott mamma!! =)

2011-09-13, 22:21:20 - URL: http://emmastrombeerg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!