Valborgsmässoafton 2012

Så har vi då kommit till sista dagen i april
eller Valborgsmässoafton som vi även kallar den.

Har städat, fixat maten inför morgondagen då vi ska till Enköping.
Blir kokt potatis, pressgurka,kalops.



Något jag vet att min mamma tycker enormt mycket om.

Idag är det hennes bröllopsdag, hela 54 år skulle det varit.
Men min pappa har varit borta under väldigt många år.
Hon gifte sig i Uppsala Domkyrka 1958 ♥En mycket vacker byggnad :)





Bilden lånad från nätet !

I Uppsala vet jag att det är väldigt mycket fest denna dag / kväll, natt.
Champangefrukostar har avlöst varandra ;) Forsränning i Fyrisån :D
Stackars dem som imorgon får städa, vet HUR det sett ut dagen efter :s
Ingen rolig syn måste erkännas :s Men va fan ... ha så trevligt idag iallafall ;)



Bilden är lånad från nätet !

Kvällens mat ... MUMS :D Grillad filé med potatisgratäng, grönsaker ♥
För att inte glömma det trevliga sällskapet runt bordet ♥



Kristallglasen är snart 15 år gamla ♥ Likaså är hallongrottan i kristall det ♥



Ballerina heter porslinet och har utgått, kommer från Danmark.
Det köpte jag fullt komplett för 21 år sedan :) Älskar den så mycket :D

Men nu roligare saker, ut med Emma ♥

(J-la S som svek alla denna kväll, vi som hade planerat)


Puss alla goa ♥




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!