Vilken dag....inte en sådan igen

1 månad kvar till julafton, tiden springer iväg känns det som.
Imorse vaknade jag av att höra min yngsta gråta hejdlöst.
Hon har fått en ring av sin pojkvän och den har hon satt på fel hand.
Fingret hade nu svullnat upp så pass att det var dubbelt så tjockt
och började bli blåaktigt.

Skit ringde 112 och undrade OM de visste vart man skulle ringa
då kl var strax efter 5 påp morgonen för att få ringen avklippt.
De skickade en trevlig kille men han kunde inget göra, han hänvisade
till ambulanspersonalen, så vi åkte dit.
20 minuter gick och ingen kom och öppnade. Ringde 112 igen.

Så kom en nyvaken äldre herre, nä de kunde inget göra.
Men mot svullnaden då tyckte jag, min dotter hade ju panik.
Fingret dunkade och värkte. Ni får åka till Västerås akuten fick vi till svar.

Hämtade min man på jobbet och sedan åkte vi till Avesta istället.
TACK och lov de kunde hjälpa oss.
Med en sak som påminde lite om en konservöppnare klippte
de av ringen på 2 ställen.

Efter detta så har jag försökt fixa lite här hemma med stakar
gardiner osv, jo jag har kommit en bit idag iallafall.

Men en dag som denna vill jag inte uppleva fler gånger.

Imorgon gör min äldsta tjej sista praktikdagen efter 5 veckor.
Hon har trivts så enormt mycket så det kommer bli en saknad.
Barnen har älskat henne så äen de lär sakna henne.
Hon ska bjuda alla på något gott har hon bestämt.
Vad tar vi imorgon ;)

Vad gör du ikväll då?

Till middag ikväll vart det kålpudding sås potatis med lingonsylt.



Har även bakat en tårta med persikor som ganering till min man.
Han ska ha den med sig imorgon till jobbet för att bjuda.



Ja den vart kanske så vacker ;) Men god hoppas jag :D

Nu gäller Lyxfällan... Puss på dig ♥

Du kan väl lämna ett avtryck ;) Då kan jag lämna en kommentar på din sida :)
Postat av: Ellinor

Vill också ha tårta!

2011-11-24, 21:07:29 - URL: http://elligrta.bloggo.nu
Postat av: Lena

Du verkar haft en tuff dag Bibbi!

Hoppas det är bra nu och ha en fin

helg! kram

2011-11-24, 21:13:20 -
Postat av: Anonym

Maten såg god ut.

2011-11-24, 21:19:36 -
Postat av: Nadja

Vilken snygg design. =) Tårtan såg mums ut. =)Hoppas din dotter mår bra. =) Dröm sött. kram

2011-11-24, 23:28:45 - URL: http://nadjaslivliga.blogg.se/
Postat av: Nadja

Idag blir det sjukhuset, handla, hämta ut paket och middag med vänner sj? =) Kram

2011-11-25, 08:46:34 - URL: http://nadjaslivliga.blogg.se/
Postat av: Eivor

Inte bra det där med ringen, han får köpa en större nästa gång. Pudding som gör kålpudding ;)

2011-11-25, 19:16:56 -
Postat av: Anonym

Jag bara älskar dig min goa vän Eivor i kvarteret bredvid :)Saken är den att han gjorde en ring till henne i skolan, jättefin,

men hon testade fel finger om man så säger ;)

Hoppas ni får en underbar helg i Sthlm!

Hör av dig på måndag OM du är ledig :) Puss Eivor

2011-11-25, 19:51:11 -

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!