Många järn

Hej där ute !

Har precis fått i mig en mugg kaffe med en god smörgås.
Lingongrova med ost tomat och egeninlagd gurka :) MUMS . . .
 


Idag skiner solen från vacker himmel. Sommaren är väl en underbar tid... mmmm
Fast förädisk på många olika sätt också.
Mycket med grillat, för mycket av vin och annat att dricka osv.
Tetra pack och Bag in Box har blivit en väldig ökning i samhället
och då mest vid kvinnor och tjejer.
Så sent som idag står det i vår tidning om just detta.

Ja vad sker annars då?

Ja idag ska jag väl ta en tango med råttfångaren  :D  (Dammsugaren)
Konstigt vad det ploppar upp mycket av den sorten på golven...
damm ska man inte glömma på hyllor osv.
Verkar som att det blir mer under sommaren, då fönster och dörrar
står öppna dagar och nätter.

Min lunch är detta :)



Makaronepudding med rökt kassler, purjolök och lite riven ost,
äggstanning ovan det och 45 min i ugnen. Lätt som en plätt och skitgott :D

Ikväll vette atten vad det ska bli, ska först till Västerås en sväng
för att inskaffa en ny pump till poolen, våran vill inte alls vara som den ska.
Sedan ska tjejerna åka bort under ett par dagar, ha trevligt vid mina gamla kompisar.
Säkert blir det en sväng med luftgeväret för tjejerna :)



Själv ska jag väl försöka göra bra saker under tiden de är borta.
Dels måste vi måla massa brädor som vi ska anv för att klä in huset med.
På lördag ska vi först byta fönster i stora tjejens rum.
Fönster är målat många gånger nu, gubben har fixat det ;)
Ska bli fint att byta det, det har varit efterlängtat länge.



Men nu kan jag inte sitta kvar här, råttfångaren stirrar på mig
och den vill börja sitt jobb.

Ha det så underbart så ses vi snart igen hoppas jag, vad gör du?

Pözz och njut nu av sommarsolens strålar
Postat av: Nett

Jag har en sådan kopp med, och jag har även gröna anna som du har :) Kram

2011-07-13, 19:18:36 - URL: http://www.enkoppkaffe.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!