Känns så bra...

Det känns så bra i mitt hjärta nu. Har mött så många glada ögon och ansikten.
Vi hade julafton med paket och frukost här hemma först imorse.
Sedan tog vi vägen till mormors lägenhet för att kolla posten, blommorna.
Men även för att hämta lite saker.

Min mamma bor granne med en man som har stroke, han har aldrig någon
som kommer och hälsar på trots att han har barn som är vuxna.

Så igår bestämde jag att göra lådor till honom med julmat.
2 lådor med Janssons frestelse, 1 låda med prinskorv och köttbullar, ägghalvor.
Men även en hemlig låda och ett paket :)

Man blir inte fattig av att tänka på en annan människa då det är jul.
Julen är den högtid då en ensam människa är som allra mest ensam sägs det.
Då alla stänger sin dörr och det är liksom BARA familjen innanför.

Efter mormors lägenhet vart det Uppsala och Akademiska sjukhuset.
Kom dit vid 12.30 och då var det bara att värma all julmat och sätta sig till bords :)
Min pappas kusin och hans fru var redan hos min mamma.
Min mamma visste inget men vi hade planerat allt igår.

Maten räckte även till andra, och sen vart det kaffe med
mina saffransbullar med mandelmassafyllning, hembakade pepparkakor, jultårta.
När min pappas kusin åkte så bestämde vi att de 4 patienterna som är kvar
över julen och de 2 som jobbade skulle få ta kaffebrödet och tårtan.

Nu är vi hemma och jag är sååååååååå skönt glad inombords.
Mamma min lös hela ansiktet på, ögonen glittrade, hennes granne var så rörd
att ögonen var fyllda av tårar, sedan har hela avd 30B hembakat att gotta sig med.

Älskar Er alla som jag mött idag så enormt mycket, lyckan i era ansikten
och era ögon som sagt mig så mycket gjorde min julafton underbar.

TACK även Dennis för att du gillade julblomman vi lämnade till dig vid dörren ;)

God fortsättning på denna julaftonskväll! Nu blir det Lasse Åberg :D ♥

Postat av: Mådde

God fortsättning på Helgen, nu är de julotta på tv med kaffe o filt i soffan

2011-12-25, 07:10:25 - URL: http://mittlivharochnu.blogspot.com/
Postat av: Eivor

Det kallar jag omtanke :)

Ha en fortsatt skön och trevlig helg.

2011-12-25, 10:17:12 -
Postat av: Emma

Du är bäst mamma!!<3

2011-12-25, 11:23:57 - URL: http://emmastrombeerg.blogg.se/
Postat av: Fia

Det var bästa julafton nånsin!

Älskar dig ! <3

2011-12-25, 19:22:19 - URL: http://fiastroomberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!